CestaSNP 2022 – Deň č.29

Dvadsiaty deviaty deň | Kamzík – Devín | 21km

Podľa hodiniek niečo cez 21 kilometrov.. Ráno pred piatou vstávam a budím ostatných 🤠👌💪 pomaly všetko balíme a vyrážame na posledný úsek.. Po ceste sa chceme zastaviť na raňajky v potravinách ale otvárajú až o ôsmej 🤔🤠 že Bratislava… Tak čakáme vyše trištvrte hodiny kým otvoria… Po raňajkách už šlapeme až na jednu prestávku vkuse na Devín.. Cesta ako stále vedie hore a dole ( treba nastúpať výškové metre )ale na niektoré nezmyselné úseky som si zvykol, už ani nerozmýšľať prečo to takto niekto vymyslel .. Ešte pred dvanástu sme došli do cieľa, spravili pár spomienkových fotiek a sadáme na kofolu 🙂 Je to super že sa mi to podarilo prejsť ale aj smutno že dovolenka je u konca a aj končí vandrovačka … Som rád že sa mi to podarilo prejsť takto hardcore bez ubytovacích zariadení len čo cesta ponúka, útulne, prístrešky alebo moja celta – tarp .. Veci som si pral len v rukách a umýval kde sa dalo .. takže sa teším aj na normálnu sprchu po mesiaci a že si konečne operiem veci lebo by sa už patrilo 😂😁😂 Ďakujem všetkým za podporu a že ste sledovali moju vandrovačku Slovenskom… Teraz už sedím v rýchliku a cestujem domov ..

Oficiálne odšľapané 770km , podľa gps hodiniek cez 800km …

CestaSNP 2022 – Deň č.28

Dvadsiaty ôsmy deň | Pezinská baba – Kamzík | 27km

Podľa hodiniek niečo okolo 27 kilometrov… Dalo by sa dnes aj viac ale to je posledné miesto pred Bratislavským mestom, kde by sa dalo ostať spať .. Odtiaľ už len cesta mestom na Devín.. Dnes ráno ešte bolo zamračené ale nepršalo a cestou sa vycasilo a po zbytok dňa už len slnko svietilo.. Keďže som spal na Pezinskej Babe v autobusovej zastávke tak prvý autobus zastavil a šofér ma zobudil či idem, nejdem na autobus 😁😂😆 Tak len som povedal že ešte spím a tak odišiel 😂😆 Ráno som mal ešte mokré topánky od včera tak som zas vytiahol žolíka – nepremokavé ponožky v ktorých som šiel až kým nevyschli topánky .. Dnes som stretol nových Snp-čkarov ktorý išli z Devina na Duklu tak sme pokecali a tak cesta na Biely kríž ubiehala rýchlo, na Bielom kríži ma dobehli 3 Snp-čkari čo idú mojím smerom tak už sme šli na Kamzík spolu .. Ostávame spať na rozhľadni a prístrešku 🙂

Zatiaľ odšľapané 748km ostáva 22 kilometrov 💪🐻🤠🤔

CestaSNP 2022 – Deň č.27

Dvadsiaty siedmy deň | Čermák – Pezinská baba | 8km

Dnes niečo okolo 8 kilometrov 💪😆😂 Rano som vstal a ešte nepršalo tak som začal sa baliť, po zbalení začalo pršať tak som sa presunul pod prístrešok .. Najprv podľa Meteo radaru malo pršať do desiatej tak som si spravil kávu, polievku. Rozprávali s Patrikom o fotení .. O desiatej už Meteo radar ukazuje že bude pršať do dvanástej tak sedíme ďalej, lebo v daždi to sa nedá ísť, v lese sa šmýka a človek tak či tak je mokrý.. Okolo druhej prestáva pršať tak konečne môžem vyraziť, po 2 kilometroch zrazu začína pršať, pozerám a ďalší front sa spravil.. tak obliekam pončo a pomaly šlapem a šmýkam na Pezinskú babu .. Pršalo celú cestu a tak mokrý dorazim na babu .. Ďalej už nejdem, nemá to cenu .. Ostávam spať v takom malom prístrešku a zajtra pokračujem na Kamzík … Díky Patrik za pivko, powerbanku a pokec …

Zatiaľ odšľapané 723km ostáva 47km 😳🤨🤔😁😂🤠🐻

CestaSNP 2022 – Deň č.26

Dvadsiaty šiesty deň | Brezinky – Čermák | 29km

Podľa hodiniek niečo okolo 29 kilometrov.. Ráno ma zobudilo slnko ☀️ a bolo aj dosť veterno. Balím veci a pomaly sa vraciam na červenú keďže som zišiel mimo 🙂 Po pár kilometroch stretávam Oskara , začínal v ten istý deň na Dukle ako ja ale on to robí na etapy a teraz šiel už z Devina 🙂 Tak sme pokecali a pokračujem ďalej, došiel som k prístrešku na Amondovej lúke, neďaleko bol aj prameň tak si naberám vodu , robím si kávu a cestoviny na raňajky 🙂 Nakoniec si dávam karimatku na postel v prístrešku a trochu si zdriemem ( 2 a pol hodiny ) 😂😁😂🐻 Keď sa zobudím vypijem ľadovú kávu a cestoviny a zas pokračujem, dnes nohám sa nechce 😂😆 a do toho stretávam ďalších a ďalších Snp-čkarov, tak viac rozprávam ako idem .. Na vapennej po náročnom výstupe 😂😆 stretávam ďalších a Snp-čkarov a ľudí tak zas len rozprávam.. Pri zostupe mal byť výdatný prameň mimo trasy ale všetko je vyschnuté, tak v mapách hľadám ďalší prameň a zas schádzam z trasy , lebo bez vody ďalší dlhý úsek sa neda ísť, nakoniec sa mi podarilo nájsť vodu tak pokračujem, na Čermáku ma uz čakal Patrik 😉 s pivkom tak sa ponáhľam ale počasie sa zhoršuje a začína pršať ale chodník viedol hustou bučinou tak tých pár kvapiek mi nevadí.. Posledné kilometre odsypaju pomaly ale nakoniec aj prestalo pršať a po príchode rýchlo staviam Tarp – celtu .. potom už len to pivko za odmenu a kecame preto neskôr aj ten report ..

Zatiaľ odšľapané 715km ostáva 55km 🤔😳🤠🐻

CestaSNP 2022 – Deň č.25

Dvadsiaty piaty deň | Dlhé rovné – Brezinky | 34km

Podľa hodiniek niečo cez 34 kilometrov.. Ráno som skoro vstával keďže som dlho a dobre spal 🙂 Okolo pol šiestej sim už cupital najprv po asfaltovej ceste a potom po chodníčku v bučine , Čím som stúpal vyššie tým hustejšia bola hmla a keď do toho začalo presvitat slnko bola to úplná paráda.. Ani neviem ako a už som bol na Dobrej vode.. V miestnych potravinách som si kúpil raňajky a doplnil zásoby lebo to je posledný obchod na trase .. Pani vedúca mi aj kávu spravila , že bonus pre snp-čkara 🙂 Pri prameni som ešte stretol ďalších Snp-čkarov ktorý ale šli opačným smerom, tak sme pokecali a v tej horúčave pokračoval ďalej.. Asi po 10 kilometroch bol pri ceste prístrešok a hneď vedľa potok a vyschnuta studnička.. Keď som zbadal v potoku , kúpeľňu – betónová kocka 🙂 tak ani chvíľu som neváhal a celý sa umyl a popral všetky veci .. Po odpočinku pokračujem, človek by si myslel že na západe už žiadne kopce nie sú a najhoršie má za sebou ale opak je pravdou, Záruby pekne ukázali že ešte nie je koniec 😂😁😂🐻🤠 Ale pomaly som sa vyštveral hore ale aspoň boli pekné výhľady, Pri zostupe som neďaleko videl jazero , tam bufet.. Tak som odbehol na kofolu , do jazera nohy umyť od toho prachu a tu ostávam na terase aj spať…

Zatiaľ odšľapané 690km ostáva 80km 🤔🤪🐻🤠

CestaSNP 2022 – Deň č.24

Dvadsiaty štvrtý deň | Stará Myjava – Dlhé rovné | 26km

Podľa hodiniek niečo cez 26km .. Ráno sa mi nejako nechcelo vstávať ale nakoniec okolo siedmej som vstal 😂😁😂 Zbehol som dole do Myjavy tam som si kúpil raňajky po ceste ďalej bola benzínka tak tam som mal kávu, potreboval som nabiť telefón tak som nechcel sedieť na sucho.. 😝🤪😁 Väčšina ciest vedie po asfaltovej ceste tak kilometre idú rýchlo – zadarmo .. Až prvý lepší kopec v tej horúčave sa ukázal pri výstupe na Bradlo – Mohyla M.R. Štefánika, tesne pred koncom výstupu je chata Bradlo tak ešte som sa zastavil na Kofolu 😁🤪 Celý les na bradle je vyschnutý, buky sú už červené a opadáva lístie a do toho oni tam likvidujú – mulčujú poslednú zeleň 🤔🤨 to bude riadiť určite odborník nejaký 💩👽💩 alebo chcú nech to tam totálne vyschne .. Cestou dole mala byť studnička ale ostala po nej len zapáchajúca mláka.. ani sa nečudujem.. Zastavil som sa ešte v Brezová pod Bradlom, nabral vodu a dokupil nejaké potraviny a šiel smer Dobrá voda , tam som chcel ostať spať.. Ale začína pršať a ja som práve šiel okolo starej poľovníckej chaty čo má peknú zastrešenú verandu 🙂 Tak sadám a rozmýšľam čo ďalej, zrazu prišiel poľovník so ženou skontrolovať chatu tak sme sa zarozpravali a nakoniec aj tu ostávam… Ono podľa Meteo radaru sme na kraji frontu a raz prší a raz nie ..

Zatiaľ odšľapané 655km ostáva 115km 🤔🤪🤠🐻

CestaSNP 2022 – Deň č.23

Dvadsiaty tretí deň | Pod Kykulou – Stará Myjava | 36km

Podľa hodiniek niečo cez 36km .. Ráno ma zobudilo slnko ako mi rovno svietidlo do očí , prebral som sa a skontroloval Meteoradar keďže malo pršať a ono svietilo slnko ☀️ .. Malo začať pršať až tak za 3 hodiny tak rýchlo balím veci a vyrážam do ďalšieho prístrešku čo bol okolo 12 km ďalej .. Cesta ubiehala veľmi rýchlo keďže väčšinou sa šlo po asfaltovej ceste alebo sotoline.. Keď som bol asi 300 metrov od prístrešku začína pršať, celkom dobre som to načasoval 👍💪👌 Podľa meteoradaru to vyzeralo na 2 hodiny tak som mal čas sa najesť, kávu vypiť a podriemat 😁😂 Raz za čas kontrolujem Meteo radar ako sa vyvíja front a zrazu sa začala robiť diera a vyzeralo to na že zas dve hodiny nebude pršať, tak zas všetko balím a vyrážam ku studničke keďže som už nemal vodu, konečne sa ochladilo a šlape sa výborne, pri studničke som našiel prekvapenie vychladené pivo 🍺🙂 a iné nápoje.. neviem či to bolo pre mňa ale jeden Radegast padol vhod 😁😂 Díky neznámemu sponzorovi 😉 Pokračoval som ďalej na Javorinu, celú cestu hore nepršalo ale bola hustá hmla, takže nebolo vidieť ani na 50 metrov .. Tesne pred Holubyho chatou začína pršať a tak na poslednú chvíľu som dobehol dnu na chladeného capovaneho birella.. Po čase prišli dve čo idú SNP-cku ale opačným smerom, tak sme tam kecali a vymieňali si info o pristreškoch a vode po ceste .. Medzitým vonku bola poriadna búrka .. Posedeli sme tam asi 3 hodiny a keď prestalo pršať každý išiel svojím smerom .. Nakoniec ešte aj slnko večer svietidlo 🙂 Dorazil som tesne pred Starú Myjavu a ostávam tu v prístrešku…

Zatiaľ odšlapané 633km ostáva 137km 💪🤠🐻

CestaSNP 2022 – Deň č.22

Dvadsiaty druhý deň | Trenčianske Teplice – Pod Kykulou | 30km

Podľa hodiniek niečo cez 30 kilometrov.. Ráno bolo chladné tak sa najprv dobré spalo a potom aj dobre šľapalo do Trenčína, v Trenčíne na stanici ma čakal Tomáš a na námestí sme posedeli pri kofole , nakoniec Tomáš povedal že trochu potiahne so mnou na Drietomu , cestou už dosť pripekalo slnko tak sme šli sadnúť na chladený čapovaný birell 😂😉 a stretli tam ďalších 4 Snp-čkarov, pokecali sme oni vyrazili a my tam sedeli asi 2 hodiny nabil som si trochu powerbanku, niečo prekusili na obed , ešte som nakúpil potraviny, mali aj parádnu slaninku 🤠🐻 a nakoniec tiež vyrazili do poriadneho kopca cez 500 výškových metrov na kilometri .. Tomáš ešte išiel so mnou tak sme sa rozprávali a ani neviem ako sme boli hore 😊👍 Díky Tomáš za pokec a že si trochu so mnou potiahol 😉👌💪 Pod Kykulou mali v prístrešku byť aj tí snp-čkari ale asi šli ďalej.. Keďže má v noci a ráno pršať a ten prístrešok je extra veľký tak som ja ostal tam …

Zatiaľ odšlapané 593km ostáva 177km 🤔😳😁🤠🐻

CestaSNP 2022 – Deň č.21

Dvadsiaty prvý deň | Nad Kršakovcami – Trenčianske Teplice | 31km

Podľa hodiniek niečo cez 31km .. Na posede sa spalo veľmi dobre , keďže sa v noci ochladilo a pofukoval vietor , ani po zvonení budíka som nevstával 🙂 Nakoniec okolo pol siedmej vyrážame smer Vapeč .. Vinco sa ponáhľal tak sme sa rozdelili a išiel som už ako obvykle sám 🤠🐻 Ráno bolo ešte zamračené tak sa šľapalo hore celkom dobre, za odmenu hore čakali na mňa pekné výhľady.. Cestou dole mi trebalo na wc ale chcel som ísť dole do krčmy tak že vydržím 🙂 Tesne pred Hornou porubou v lese som zbadal záchod, už som myslel že počas cesty má nič neprekvapí ale fakt to bol zatiaľ najluxusnejší záchod počas celej cesty .. Vo vnútri bol toaletný papier, metlička , kľúč vo dverách, bylinky – levandule 😂😁😳😂 Na streche lexan a nič nebolo pomaľované, zničené.. Fakt paráda, v blízkosti bol aj prístrešok na stole bola váza a v nej tulipány 🌷🌷🌷 , studnička s pohármi a ohnisko.. všetko čisté, upratané… Trochu som tam posedel a šiel do miestnej krčmy aj keď to bolá zachadzka.. Ako stále, pri mojom šťastí bolo zatvorené a 2hodiny sa mi nechcelo čakať tak som pokračoval smerom na Trenčianske Teplice.. Medzitým už zas pieklo slnko a veľká časť cesty viedla lúkami, všetky pramene a studničky až na jednu boli vyschnuté, zem rozpraskana a všade kopy prachu. V Trenčianskych Tepliciach ma čakal Tomáš a šli sme na chladený čapovaný birell 😂😉😊 dal mi aj tip na prenocovanie, tak spím na tramskej chalepu na verande 😂😊😉

Zatiaľ odšľapané 561km ostáva 209km

CestaSNP 2022 – Deň č.20

Deň dvadsiaty | Fačkovské sedlo – Nad Kršakovcami | 25km

Podľa hodiniek niečo okolo 25 kilometrov.. Dnes trochu väčšia pohoda 😁😂😂 Ale dnes boli dosť dobré kopce , hneď na ráno z Fačkovského sedla na Homolku – chodník rovno po strede zjazdovky rovno hore , neviem kto vymyslel tieto chodníčky ale fakt keby bolo mokro tak tam by trebalo mačky 😂😁😂 Potom trochu ďalej pred obcou Čičmany má obehol jeden turista ale prvý bol len pár minút .. Šlapem šlapem, zrazu počujem krik a zrazu ten turista uteká oproti mne a kričí medveď 🐻🐻🐻🤠 Tak nakoniec sme chvíľu počkali nech medvedica má čas odísť z mladými a pokračovali sme na Čičmany, zrazu sa už kolega neponáhľal a pekne za mnou šľapal.. V Čičmanoch som sa občerstvil v miestnom krčmo-obchode a pokračoval na ďalší kopec Strážov .. Tiež veľmi dobrý stúpak 👍💪👌 Takže celkom padol vhod kúpeľ v miestnom Zliechovskom potoku 💪👍😂😁 Nakoniec som to zapichol aj s ďalším Snp-čkarom Vincom v poľovníckom posede , keďže začalo pršať 🙂